INWESTYCJE
- Trwa dostawa wyposażenia do oddziałów przedszkolnych w ramach projektu pn. „Modernizacja oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych w Gminie Lubawa" Zadanie realizuje firma Kladrew z Kartuz.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa do 9 oddziałów przedszkolnych zabawek, pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, multimedialnego oraz mebli i wyposażenia do sal, szatni, kuchni. Dostawa zostanie zrealizowana do dnia 10 kwietnia 2015 roku.
W przetargu na Organizację placów zabaw w ramach projektu pn. „Modernizacja oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych w Gminie Lubawa" wybrano ofertę firmy Kulx z Załomu. Przedmiotem zamówienia jest organizacja placów zabaw przy 6 szkołach na terenie gminy. Realizacja zamówienia do dnia 10 kwietnia 2015 roku.
Oba projekty są w 100 % finansowane ze środków zewnętrznych. Ich wartość wynosi ponad 90 tys. zł.
- Trwają prace związane z budową kanalizacji sanitarnej z przyłączami w miejscowości Byszwałd – etap II. Wykonawcą zadania jest Iławskie Przedsiębiorstwo Instalacyjno-Budowlane Sp. z o.o. Termin budowy kanalizacji wraz z przyłączami obejmuje czas do końca czerwca 2015 roku. W kolejnych etapach zostaną skanalizowane pozostałe miejscowości.
Na dofinansowanie zadania w ramach PROW 2007-2013 została podpisana umowa z Zarządem Województwa Warmińsko-Mazurskiego W ramach inwestycji zostanie wykonany drugi etap budowy kanalizacji w Byszwałdzie. W efekcie cała miejscowość zostanie skanalizowana.

OBJAZD DRÓG
W poniedziałek 30 marca o godz. 10:00 wójt wraz z wicestarostą powiatu iławskiego oraz dyrektorem Powiatowego Zarządu Dróg w Iławie dokonają oględzin stanu dróg powiatowych na terenie gminy Lubawa. Wizja odbędzie się pod kątem wspólnej realizacji planowanych inwestycji drogowych w 2016 roku

SESJA RADY GMINY LUBAWA
We wtorek 31 marca o godz. 10:00 obędzie się VI zwyczajna sesja Rady Gminy Lubawa. Porządek obrad:
1. Otwarcie, stwierdzenie prawomocności i przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
3. Wręczenie nagród najlepszym hodowcom krów mlecznych z terenu gminy Lubawa.
4. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie pomiędzy sesjami.
5. Wolne wnioski i interpelacje.
6. Przyjęcie informacji o stanie ochrony przeciwpożarowej.
7. Przyjęcie sprawozdania Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Lubawa z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Lubawa za 2014 rok.
8. Przyjęcie sprawozdania Wójta Gminy z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny za 2014 rok oraz przedstawienie potrzeb związanych z realizacja zadań.
9. Przyjęcie sprawozdania z realizacji programu współpracy Gminy Lubawa z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za 2014 rok.
10. Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej.
11. Podjęcie uchwał w sprawach:
   a) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubawa na lata 2014-2020,
   b) zmiany uchwały budżetowej,
   c) zwolnień z podatku od nieruchomości,
   d) przejęcia zadania z zakresu administracji rządowej dotyczącego utrzymania grobów cmentarzy wojennych przez Gminę Lubawa,
   e) nadania imienia Gimnazjum, wchodzącemu w skład Zespołu Szkół w Prątnicy,
   f) uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubawa w obrębie geodezyjnym Sampława.
12. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.
13. Zakończenie obrad.

CZYSTE ŚRODOWISKO
W środę 1 kwietnia o godz. 10:00 wójt weźmie udział w II Zgromadzeniu Związku Gmin Regionu Ostródzko-Iławskiego „Czyste Środowisko".