Ogłoszenia i komunikaty

 
Sobota 18  listopada 2023 r. była dniem szczególnej uroczystości. Jednostka OSP Zielkowo obchodziła Jubileusz 110-lecia istnienia i jednocześnie oficjalnie został jej przekazany lekki samochód ratowniczo-gaśniczy.
Uroczystość rozpoczęła się Mszą św. w kościele pw. Św. Jakuba w Kazanicach odprawioną przez księdza proboszcza Michała Napierałę, w intencji strażaków i ich rodzin. W kazaniu ks. Michał
Napierała podkreślił wagę zawołania strażackiego „Bogu na chwałę. Ludziom na pożytek”. Strażacy realizują w ten sposób przykazanie miłości Boga i bliźniego. Zawsze są gotowi aby nieść pomoc ludziom w potrzebie. Jednostka, która działa od 110 lat, wielokrotnie udowodniła, że wypełnia te idee.
 
Następnie wszyscy uczestnicy udali się do Zielkowa, gdzie przy remizie OSP odbyła się dalsza część uroczystości. Gośćmi byli:
➡️nadbyg. Tomasz Komoszyński – Warmińsko-Mazurski Komendant Wojewódzki PSP
➡️st. bryg. Tomasz Ostraowski – Zastępca Warmińsko-Mazurskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP
➡️dh Tomasz Ewertowski - Wójt Gminy Lubawa, Prezes Zarządu Oddziału Gminnego ZOSP RP w
Lubawie
➡️ st. bryg. Piotr Wlazłowski – Komendant Powiatowy PSP w Iławie
➡️ Julian Lemiech – Członek Prezydium Zarządu Oddziału Wojewódzkiego ZOSP RP w Olsztynie
➡️dh Maciej Jasiński – Dyrektor Zarządu Wykonawczego Oddziału Wojewódzkiego ZOSP RP w
Olsztynie
➡️mł. bryg. Rafał Melnyk – Zastępca Naczelnika Wydziału Operacyjnego Komendy Wojewódzkiej PSP
w Olsztynie
➡️ks. Michał Napierała – Proboszcz Parafii pw. Św Jakuba w Kazanicach
➡️Jan Laskowski – Przewodniczący Rady Gminy Lubawa
➡️kom. Roman Gancarz – Komendant Komisariatu Policji w Lubawie
➡️delegacje jednostek OSP z terenu Gminy Lubawa.
 
Funkcję Dowódcy Uroczystości pełnił dh Piotr Borkowski – Naczelnik OSP Zielkowo, który rozpoczął uroczystość od złożenia meldunku nadbryg. Tomaszowi Komoszyńskiemu o gotowości do uroczystej zbiórki. Następnie odegrany i odśpiewany został hymn Rzeczypospolitej Polskiej 
Dh Roman Draszewski – Prezes jednostki OSP Zielkowo, w krótkim przemówieniu powitał oficjalnie przybyłych gości. Następnie nastąpiło przekazanie kluczyków i dokumentów samochodu na ręce dh Zbigniewa Trzeszewskiego – Zastępcy Naczelnika OSP Zielkowo i dh Grzegorza Dobrzyńskiego – kierowcy.
Przekazania dokonali: nadbryg. Tomasz Komoszyński, st. bryg. Tomasz Ostrowski i Wójt dh Tomasz Ewertowski. Odczytany został akt przekazania samochodu pożarniczego – decyzją Warmińsko-
Mazurskiego Wojewódzkiego PSP nadbryg. Tomasza Komoszyńskiego, zgodnie z przyjętą strategią rozwoju ochrony przeciwpożarowej województwa, w celu wzmocnienia potencjału ratowniczego Gminy Lubawa do OSP Zielkowo został przekazany lekki samochód ratowniczo-gaśniczy GLBA 08/3 IVECO DAILY.
W kolejnym punkcie nastąpiło poświęcenie samochodu którego dokonał ks. Michał Napierała. Obsługa wozu zaprezentowała go zgromadzonym uruchamiając sygnały świetlne i dźwiękowe.
Na zakończenie głos zabierali zaproszeni goście: nadbryg. Tomasz Komoszyński, dh Julian Lemiech i dh Maciej Jasiński. Wszyscy gratulowali pięknego jubileuszu i życzyli druhom wszelkiej pomyślności i bezpiecznych wyjazdów do akcji. Nadbryg. T. Komoszyński podkreślił, że na obszarze Województwa
Warmińsko-Mazurskiego tak wysokie jubileusze działalności zdarzają się praktycznie tylko na Ziemi Lubawskiej.
 
Z krótkim przemówieniem wystąpił dh Tomasz Ewertowski, który podkreślił zaangażowanie jednostki w bardzo szeroką działalność na rzecz mieszkańców. Podziękował za bardzo dobra współpracę z
komendantem wojewódzkim i powiatowym PSP. Na ręce Pana Jana Laskowskiego złożył podziękowania dla radnych Gminy Lubawa, którzy nigdy nie odmawiają przyznania środków na zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom.
Przemówienia zakończył dh Roman Draszewski, dziękując gościom za przybycie, za życzenia, za przekazany samochód. Następnie zostały wręczone podziękowania.
Uroczystość zakończyła się meldunkiem złożonym nadbryg. Tomaszowi Komoszyńskiemu o zakończeniu uroczystej zbiórki.
Goście, druhny i druhowie udali się do remizy na poczęstunek.
 
Fot. Radosław Borkowski

 

 

 

Europejski Tydzień Testowania w kierunku HIV i HCV realizowany jest w celu promowania świadomość na temat korzyści płynących z wczesnego wykrywania HIV i HCV.

W dniach 20 -27 listopada można wykonać test w kierunku HIV w punkcie konsultacyjno-diagnostycznym bez skierowania, bezpłatnie i anonimowo.

Więcej informacji na stronie: https://www.testingweek.eu/campaign-materials/

Lista Punktów Konsultacyjno-Diagnostycznych: https://aids.gov.pl/pkd/?cn-reloaded=1

Wójt Gminy Lubawa na podstawie Statutu Rady Seniorów Gminy Lubawa stanowiącego załącznik do Uchwały Nr XLVIII/305/23 Rady Gminy Lubawa z dnia 29 września 2023r. w sprawie powołania Rady Seniorów Gminy Lubawa i nadania jej statutu (Dz. Urz. Woj. Warmińsko – Mazurskiego z 2023r. poz. 5059), ogłasza nabór kandydatów na członków Rady Seniorów Gminy Lubawa III kadencji.

  1. Wyznacza się termin zgłaszania kandydatur do Rady Seniorów Gminy Lubawa III kadencji od 10 listopada 2023 roku do 24 listopada 2023 roku do godz. 13:00.

 

  1. W skład Rady Seniorów wchodzi 9 osób, w tym:
  • przedstawiciele osób starszych,
  • przedstawiciele podmiotów działających na rzecz osób starszych, w szczególności przedstawiciele organizacji pozarządowych.
  1. Kandydatem na członka Rady jako przedstawiciela osób starszych może być osoba, która:

1) ukończyła 60 rok życia;

2) zamieszkuje na terenie Gminy;

3) uzyskała poparcie co najmniej 10 osób starszych (powyżej 60 roku życia), zamieszkujących na terenie Gminy.

  1. Kandydatem na członka Rady jako przedstawiciela podmiotów działających na rzecz osób starszych, może być osoba, która:
  • została wskazana przez podmiot, działający na rzecz osób starszych na terenie Gminy;
  • wyraziła zgodę na kandydowanie.
  1. Podstawą kandydowania jest złożenie w terminie, o którym mowa w pkt. 1 Karty zgłoszeniowej której wzór określa załącznik nr 1 do Ogłoszenia (Karta zgłoszenia dla przedstawiciela osób starszych) oraz załącznik nr 2 Ogłoszenia (Karta zgłoszenia dla przedstawiciela podmiotu działającego na rzecz osób starszych).
  1. Karty zgłoszeniowe, o których mowa w pkt. 5 dostępne będą w Sekretariacie Urzędu Gminy Lubawa (Fijewo 73), w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Lubawa (www.bip.gminalubawa.pl) oraz na stronie internetowej Gminy Lubawa (www.gminalubawa.pl).
  1. Zgłoszeń kandydatów dokonać można na jeden z poniższych sposobów:
  • osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Lubawa (Fijewo 73), poniedziałek w godzinach 8.00 – 16.00, wtorek – piątek 7.00 – 15.00; ostatniego dnia naboru Karty zgłoszeniowe przyjmowane będą do godziny 13.00;
  • za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres: Urząd Gminy Lubawa, Fijewo 73, 14 ‑ 260 Lubawa z dopiskiem „Nabór do Rady Seniorów Gminy Lubawa”; decyduje data stempla pocztowego.
  1. Zgodnie z 7 Statutu Rady Seniorów Gminy Lubawa:

1) w przypadku, gdy liczba zgłoszonych kandydatów wynosi 9 osób, wszyscy zgłoszeni kandydaci uzyskują status członka Rady Seniorów.

2) w przypadku, gdy liczba zgłoszonych kandydatów przekracza 9 osób, wyboru spośród tych osób dokonuje Wójt w drodze publicznego losowania. Termin, miejsce i sposób losowania Wójt podaje do publicznej wiadomości co najmniej na 3 dni przed losowaniem, poprzez zamieszczenie informacji na tablicy ogłoszeń Urzędu oraz na stronie internetowej Gminy.

3) w przypadku, gdy liczba zgłoszonych kandydatów jest niższa niż 9 osób, Wójt w drodze Zarządzenia ogłasza nabór uzupełniający.

  1. Skład osobowy Rady Seniorów ogłasza Wójt w drodze zarządzenia podanego do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu, na tablicy ogłoszeń Urzędu oraz na stronie internetowej Gminy w ciągu 14 dni od daty zakończenia naboru lub naboru uzupełniającego, o ile był przeprowadzany.
  1. Członkowie Rady Seniorów Gminy Lubawa pełnią swoje funkcje społecznie.

LINK DO ZARZĄDZENIA NA BIP – https://bip.gminalubawa.pl/system/obj/12988_Zarzadzenie_785_2023.pdf

Formularz dla przedstawiciela osób starszych https://bip.gminalubawa.pl/system/obj/12990_Zarzadzenie_785_2023_ogloszenie__zalacznik_nr_1.pdf

Formularz dla przedstawiciela podmiotu https://bip.gminalubawa.pl/system/obj/12991_Zarzadzenie_785_2023_ogloszenie__zalacznik_nr_2.pdf

Polska Federacja Turystyki Wiejskiej „Gospodarstwa Gościnne” na zlecenie Ministerstwa Sportu i Turystyki przygotowuje dokument pn. „Raport na temat podaży turystyki wiejskiej po pandemii COVID-19”.

Właścicieli obiektów turystyki wiejskiej zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu.

Badanie ankietowe odnosi się do m.in. następujących kwestii:

  1. Charakterystyka właścicieli obiektów turystyki wiejskiej
  2. Uwarunkowania finansowe prowadzenia działalności turystycznej na obszarach wiejskich (Formy opodatkowania, udziału dochodów z prowadzenia działalności turystycznej na wsi w całości osiąganych dochodów).
  3. Działalność agroturystyczna oraz jej potencjał (Skala prowadzonej działalności, struktura zakwaterowania - pokoje gościnne, samodzielne jednostki mieszkalne, zakres usług dodatkowych prowadzonych w obiekcie turystyki wiejskiej, wykorzystanie potencjału wsi w ofercie gospodarstwa, oferta usług prozdrowotnych, usługi wyżywienia w gospodarstwie,
  4. Jakość usług w gospodarstwach agroturystycznych - Jakość bazy noclegowej, jakość bazy sanitarnej
  5. Przynależność do organizacji branżowych
  6. Formy promocji wykorzystywane w obiekcie turystyki wiejskiej

Uzyskaniu obiektywnych danych przedstawiających rzeczywisty obraz posłuży badanie ankietowe. Zachęcamy właścicieli obiektów turystyki wiejskiej z terenu województwa warmińsko-mazurskiego do wypełnienia poniższej ankiety

https://forms.gle/jG9vDcLEN4YXF15Y7

 

Informacja:

Wiesław Czerniec

Prezes Zarządu

Polskiej Federacji Turystyki Wiejskiej „GG”