Ogłoszenia i komunikaty

Dnia 3 lipca 2023 r.  została podpisana Umowa dotacji Nr 00141/23/07052/EE-SD/D pomiędzy Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z siedzibą w Olsztynie a Gminą Lubawa, której przedmiotem jest udzielenie dotacji do kwoty 49 982,- zł na realizację Programu Priorytetowego pn.: „Program Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej” na zadanie pn.:”Jesteśmy EKO-logiczni”. Wysokość udzielonej dotacji wynosi 90% rzeczywistego kosztu wykonanego zadania. Okres realizacji projektu zaplanowano w okresie  od 12.06.2023 r. do 30.09.2023 r.

Realizatorem projektu jest Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Złotowie, Złotowo 66, 14-260 Lubawa.

Zabytkowy park w Fijewie zostanie zrewitalizowany. Inwestycja ma kosztować ponad 4 miliony złotych.
3 lipca w sali sesyjnej Gminy Lubawa odbyło się podpisanie umowy pomiędzy Gminą Wiejską Lubawa, reprezentowaną przez wójta Tomasza Ewertowskiego, a wykonawcą inwestycji pod nazwą „Rewitalizacja zabytkowego parku w Fijewie”, Przedsiębiorstwem Robót Budowlanych ASBUD Sp. z o.o. z siedzibą w Kuligach, reprezentowanym przez Mateusza Ruczyńskiego.
Przedmiotem inwestycji jest rewitalizacja zabytkowego parku w Fijewie. W ramach zadania zaplanowano wycinkę i przycinkę sanitarną drzew, prace pielęgnacyjne wraz z nasadzeniami według inwentaryzacji konserwatorskiej. Wykonane zostaną także ścieżki pieszo-rowerowe wraz z oświetleniem, parking, place zabaw i siłownia zewnętrzna. Prace dotyczyć także będą przebudowy istniejącego boiska sportowego.
Koszt przedsięwzięcia został oszacowany na 4 332 544 złotych. Zadanie zostanie dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w kwocie 3 510 000 złotych.

W czwartek 6 lipca 2023 r. druhowie z jednostki OSP Omule udali się do Nakonowa po odbiór samochodu bojowego. Nowy pojazd to lekki samochód ratowniczo-gaśniczy MERCEDES-BENZ SPRINTER 519 z napędem 4x4, wyposażony w zbiornik na wodę o pojemności 1000 litrów i zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 100 litrów oraz autopompę.

Samochód został zabudowany przez firmę PERFEKT Radosław Zasada z Nakonowa. Pojazd wyposażono zgodnie z wymogami technicznymi i branżowymi w zestaw urządzeń sygnalizacyjno-ostrzegawczych wysyłających sygnały dźwiękowe i świetlne. Zamontowano w nim również radiotelefon przewoźny, wyciągarkę elektryczną oraz pneumatyczny maszt oświetleniowy.

Umowa na dostawę samochodu została podpisana w Urzędzie Gminy Lubawa dnia 22 maja 2023 r. Wartość samochodu to 500 tys. zł. W wyniku działań podjętych przez Wójta Gminy Lubawa Tomasza Ewertowskiego zakup nowego samochodu otrzymał dotację z WFOŚiGW w Olsztynie i NFOŚiGW w wysokości 200 tys. zł. Pozostałą kwotę tj. 300 tys. zł. pokryje Gmina Lubawa.

Nowy wóz strażacki jednostki OSP Omule otrzymał nazwę „Olek” na cześć zmarłego Naczelnika jednostki śp. Aleksandra Palińskiego.

6 lipca 2023 r. (czwartek) druhowie z jednostki OSP Prątnica odebrali nowy samochód bojowy. Jest to lekki samochód ratowniczo-gaśniczy MERCEDES-BENZ SPRINTER 519 z napędem 4x4, wyposażony w zbiornik na wodę o pojemności 1000 litrów i zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 100 litrów oraz autopompę.

Samochód został zabudowany przez firmę PERFEKT Radosław Zasada z Nakonowa. Pojazd wyposażono zgodnie z wymogami technicznymi i branżowymi w zestaw urządzeń sygnalizacyjno-ostrzegawczych wysyłających sygnały dźwiękowe i świetlne. Zamontowano w nim również radiotelefon przewoźny, wyciągarkę elektryczną oraz pneumatyczny maszt oświetleniowy.

Umowa na dostawę samochodu została podpisana w Urzędzie Gminy Lubawa dnia 22 maja 2023 r. Wartość samochodu to 500 tys. zł. W wyniku działań podjętych przez Wójta Gminy Lubawa Tomasza Ewertowskiego zakup nowego samochodu otrzymał dotację z WFOŚiGW w Olsztynie i NFOŚiGW w wysokości 200 tys. zł. Pozostałą kwotę tj. 300 tys. zł. pokryje Gmina Lubawa.

Dzięki nowemu zakupowi jednostka OSP Prątnica będzie mogła sprawniej służyć społeczności gminy przy gaszeniu pożarów, ratownictwie technicznym (w szczególności na drogach), udzielaniu pomocy poszkodowanym oraz podczas usuwania skutków zdarzeń.

Informacja w sprawie świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa

Informacja w sprawie świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa

Szanowni Państwo,

dnia 1 lipca 2023 roku wchodzi w życie ustawa o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa – można pobrać tutaj: USTAWA.

Świadczenie wypłacane będzie przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego sołtysom i byłym sołtysom, którzy:

  1. pełnili funkcję sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez okres co najmniej dwóch kadencji, lecz nie mniej niż 8 lat,
  2. uzyskali odpowiedni wiek: w przypadku kobiet 60 lat, zaś w przypadku mężczyzn 65 lat,
  3. nie byli skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione w związku z pełnieniem funkcji sołtysa. 

Wzór oświadczenia o niekaralności można pobrać tutaj: https://bip.gminalubawa.pl/system/obj/12703_Soltys_Oswiadczenie_o_niekaralnosci.pdf

Przy ustalaniu okresu pełnienia funkcji sołtysa nie jest wymagane zachowanie ciągłości pełnienia tej funkcji.

Do okresu pełnienia funkcji sołtysa wlicza się również okres pełnienia tej funkcji przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, jeżeli osoba ta następnie pełniła funkcję sołtysa na podstawie przepisów z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

Do wniosku o przyznanie świadczenia, należy dołączyć zaświadczenie wydane przez wójta właściwego dla sołectwa, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa, potwierdzające okres pełnienia tej funkcji.

W związku z powyższym Wójt Gminy Lubawa, na podstawie posiadanych dokumentów  będzie wydawał zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa.

Aby uzyskać ww. zaświadczenie osoby uprawnione do świadczenia pieniężnego proszone są o złożenie w Urzędzie Gminy Lubawa (w budynku B, pok. nr 2) wniosku o wydanie zaświadczenia, ze wskazaniem, w jakim okresie pełniły funkcję sołtysa. 

Wzór wniosku o wydanie zaświadczenia – można pobrać tutaj: WNIOSEK.

Formularz wniosku można również uzyskać w pok. Nr 2 budynek B Urzędu Gminy Lubawa.

W związku z tym, że ustawa wchodzi w życie od 1 lipca 2023 r. prosimy o składanie wniosków o wydanie zaświadczenia po tym terminie.

W przypadku gdyby takie dokumenty nie zachowały się w archiwum Urzędu Gminy Lubawa, Wójt wydaje postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia ze względu na brak danych potwierdzających okres pełnienia funkcji. Postanowienie to należy dołączyć do wniosku o przyznanie świadczenia.

W takim przypadku zaświadczenie będzie można zastąpić pisemnym oświadczeniem złożonym przez wnioskodawcę o spełnieniu tego wymogu, potwierdzonym pisemnymi oświadczeniami złożonymi przez co najmniej 5 osób zamieszkujących w sołectwie w czasie, w którym wnioskodawca pełnił w nim funkcję sołtysa.

Wzór oświadczenia o spełnieniu wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez co najmniej dwie kadencje nie mniej niż 8 lat – można pobrać tutaj: Oświadczenie o pełnieniu funkcji.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie:

https://www.krus.gov.pl/artykul/swiadczenie-pieniezne-z-tytulu-pelnienia-funkcji-soltysa/

Rozporządzenie  Ministra Rolnictwa I Rozwoju Wsi  z dnia 26 czerwca 2023 r. w sprawie wzoru wniosku o przyznanie świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (ZOBACZ) zawiera wzór wnioski do KRUS o przyznanie świadczenia: wniosek do KRUS